תמונת תאריך מופע: המלט. קולאז' - פסטיבל גשר הבינלאומי

המלט. קולאז' - פסטיבל גשר הבינלאומי

פסטיבל גשר הבינלאומי
אולם נגה
רביעי, 31 מאי 20:30

פרטי ההצגה

ההצגות במסגרת מנוי במחיר מיוחד >>

**מלאי המנויים מוגבל**

המחזה השייקספירי הנודע בעיבוד מבריק למופע יחיד מבית היוצר של רוברט לפאז' - "אמן בעל מחשבה בימתית ענפה ומקורית, כפי שהוכיח בהפקות רבות, כולל עם "הסירק דה סוליי", להקתו, EX Machina המטרופוליטן אופרה ועוד" (צבי גורן, הבמה).

 זוהי הצגה תלת מימדית מהפכנית בה הדמויות במחזה יוצרות קולאז' סביב דיוקנו של המלט. על הבמה ניצבת קובייה הונגרית תלת מימדית המסתובבת באמצעות אפקטים מיוחדים שדרכם מחליף השחקן יבגני מירונוב את כל הדמויות במחזה אותן הוא משחק לבד.

 

המלט –מחזה בן 400 שנה שחוצה גבולות של זמן ומקום. במרכז המחזה אישיותו המורכבת של המלט, נסיך דנמרק שלרגל מות אביו המלך חוזר לארצו מלימודיו ומגלה שדודו עלה על כס המלוכה ונשא את אמו לאישה. הוא רואה את רוח אביו המגלה לו כי נרצח על ידי המלך הנוכחי. המחזה מתמקד בלבטיו המיוסרים של המלט ובשרשרת מעשי הנקם ושפיכות הדמים.

 

מתוך כתבתו של צבי גורן, אתר הבמה על המלט קולאז':

 הצגת היחיד המיוחדת ״המלט/ קולאז׳״ של הבמאי הקנדי רוברט לפאז׳ עם השחקן הנפלא יבגני מירונוב, המוכר אצלנו בעיקר מהסרט ״שמש קטלנית״, ומאז 2006 הוא מנהלו האמנותי של "תיאטרון האומות הרוסי" שמעלה את ההצגה. 
  
למען האמת זו איננה הצגת יחיד אלא מופע רב תחומי שבו התפאורה, התאורה, הסאונד, שחקן-עזר ושמונה ״מפעילי במה״ הם פרפורמרים, משתתפים פעילים בתפקידים שבלעדיהם מירונוב לא היה יכול לממש את החזון הבימתי המרהיב של לפאז׳, אמן בעל מחשבה בימתית ענפה ומקורית, כפי שהוכיח בהפקות רבות, כולל עם "הסירק דה סוליי", להקתו,  Ex Machi המטרופוליטן אופרה ועוד. 

המלט-קולאז01.jpg
״המלט/ קולאז׳״ (צילום: יח"צ)
  
מעבר לכל זו הצגה של רעיון פילוסופי שלפאז׳ ומירונוב פיתחו - וסימנו בתמונה שבא מחזיק המלט את גולגלתו של יוריק, ליצן החצר של המלך הנרצח. כדברי לפאז׳ זה מחזה על מוות, שבו המלט הוזה-חולם-מעלה באוב את הדמויות שכמוהו גם הן משתעשעות או מתייסרות מהמחשבה על המוות.  
  
וזאת הצגה על השיגעון הזה של המלט, וזה של אופליה או של קלאודיוס. אבל זו גם הצגה של במאי ושחקן שמביטים אל תוככי מעמקיה של אמנות התאטרון. הכל ״עשוי״ כך שנזכור היכן אנחנו, ומי הוא זה הניצב לפנינו ומחליף את הדמויות ואת התלבושות בהרף עיניו, ואיך הוא עושה זאת. מפעם לפעם ייעזר בשחקן ולדימיר מליוגין, למצבים הדורשים נוכחות פסיבית של אחת הדמויות. 
  
כמוהו תפאורת החצי-קובייה שעיצב קרל פיליול. היא נעה על מערכת צירים ומנוע מתוחכם שמשנה את מיצוביה, והווידאו המשוכלל המוקרן על שלושת דפנותיה משנה את עיצוביה, ובעזרת המפעילים והתאורה המדויקת, שנדרשות שלוש יממות להרכבתה וכיווניה, אנו עוברים בין חדרים, בין יבשה לים, בין ארץ לשמים.  
  
לפאז׳ עצמו גילם בעבר בהצגת היחיד שלו ״אלסינור״  קולאז׳ דומה אך בתפאורה שונה, פשוטה יותר באופן יחסי, אבל בהפקה המדהימה החדשה הוא עולה על גדותיו בדמיונו היצירתי, ובעדותו שלו בתכנייה המרתקת של ההצגה הוא ״נפעם והרכין ראשו נוכח מפגן האומץ, הנדיבות, והכישרון״ של מירונוב, במהלך העבודה על הפרוייקט ובמשחקו. 
  
ואמנם, גם כאשר התמונה החזותית המדהימה לוכדת את תשומת לב אי אפשר שלא להתפעם ממירונוב, שהווירטואוזיות שלו שולפת שכבות עשירות של ביטוי והבעה, עם שיאים מפתיעים, כשהוא ״נאבק״ בתנועה המעגלית של הקובייה, לעתים מהירה מאוד, כדי לא להיזרק מתוכה. חלון נפתח, שרפרף צץ יש עניין, דלת סמויה, חלון - בכל אלה, ריאליים או רק דימויים שיוצר הווידאו, או כשהוא ניצב בקצה של להיות או לא להיות - הוא שולט במתרחש וכובש את התפקיד ואת הקהל. 
  
מירונוב וההצגה יגיעו בקיץ הבא כאורחי פסטיבל גשר הבינלאומי  וזאת תהיה ההזדמנות (המומלצת מאוד) לחוות אותה כאן. 
  

​ההצגה ברוסית עם כתוביות בעברית ואנגלית

בחירת כרטיסים

מערכת כרטיסים מערכת למכירת כרטיסים